19.2.2016

24 Kiitos kaikki esi-isäni


Tämä kiitollisuusteksti on kirjoitettu vuoden 2015 viimeisenä iltana. Vuosi 2015 oli paras vuosi. Se antoi paljon, todella paljon ja olen siitä kiitollinen.



Kiitos
kiitos kaikki esi-isäni
kiitos että kuokitte suot, kaskitte metsät, teitte tiet ja uhrasitte terveytenne
nukuitte taivasalla ja kestiette kylmää
kestitte kaikki ankarat olot ja raatamisen
lastenne vuoksi

teidän ansiosta minä pääsen niin helpolla
hävettää kuinka helppoa minulla onkaan
saan olla keskeneräinen, rikkinäinen ja heikko
saan olla surullinen ja voimaton
ja silti minulla on turva ja lämmin
aina

kiitos teille
saan etsiä itseäni maailman ääristä
metropoleista, viidakoista ja erämaista
ja silti minulla on turva ja lämmin

kaikkein parasta on se 
kun saan ottaa vastaan sen 
että elämämme täälä on loma
loma jota olemme odottaneet iäisyyden
loma joka on vain kerran
yhden kerran
kiitos teille voin ottaa sen vastaan
että minulla on siihen aikaa
ja saan olla heikko ja hukassa

koko vuoden olen etsinyt
etsinyt itseäni
maailman ääristä
mutta vieläkin olen hukassa
hukassa ja yksin
yksin ja vailla ymmärrystä
ja silti minulla on turva ja lämmin

miten te osasitte elää
elää ilman pelkoa
olla rohkeita ja taistella?

miten te osasitte?
näyttäkää minulle polku
sillä olen eksynyt



Kuuntele runo Soundcloudissa:
https://soundcloud.com/jukka-pekka-rokka/24-kiitos-kaikki-esi-isani


Lataa runo mp3-tiedostona:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti